Marieke Bootsma

12 november 2017

Doar gruit, doar bluit ain wonderlaand

Huizen, mensen en gemeenschappen zijn beschadigd. De overheid en NAM stellen zich op als almachtige onverschilligen. Buren worden tegen elkaar uitgespeeld. Achteloos accepteren de machthebbers hoe actiegroepen en individuen elkaar in de haren vliegen op sociale media en gemeenschappen in kampen uiteen vallen.

Bloeiend Verzet, de bloeiende ode aan alle Groninger helden, is geen oplossing voor die ellende. Maar samen een monument maken met humor, enthousiasme en energie is iets heel bijzonders. Het geeft hoop hoe we dwars door achtergronden heen mensen bij elkaar brengen. Dat is niet iets kleins. Dat is groots. Omdat het bewijst dat als mensen samen aan de slag gaan, niets onmogelijk is. Dat raakt mij als activist en volksvertegenwoordiger.

15 september 2017

Gekort door windcompensatie? Meld u!

Een windmolen in je achtertuin, daarvoor compensatie krijgen; en even later te horen krijgen dat je gekort wordt op je uitkering of dat je meer belasting moet betalen omdat de Belastingdienst en het UWV de compensatie als inkomen zien. SP-Statenlid Marieke Bootsma-Kamp hoorde signalen over dit soort praktijken en heeft gedeputeerde Nienke Homan gevraagd dit te onderzoeken.

8 april 2017

Inwoners Loppersum & Onderdendam in gesprek met de SP

Sandra Beckerman, Tweede Kamerlid namens de SP, ging op zaterdag 8 april in gesprek met de inwoners van Loppersum en Onderdendam. Alle dorpsbewoners waren uitgenodigd om tijdens de bijeenkomsten hun ervaringen, problemen en ideeën rondom de gaswinning te delen. Marieke Bootsma, Provinciale Statenlid namens de SP, was eveneens bij beide bijeenkomsten aanwezig.

16 januari 2017

Sandra Beckerman staat Klaar om te Knokken

Samen met Sandra Beckerman lopen wij voorop in het gevecht tegen de Haagse vernielzucht en onverschilligheid. In Groningen maakten we al een vuist tegen het machtsmisbruik van de NAM. Dat willen we voor heel Nederland doen. Doe mee: www.sp.nl/klaaromteknokken

7 juli 2016

Samen spelen, eerlijk delen, anderen helpen

Lees hier de maidenspeech van ons nieuwe Statenlid, Marieke Bootsma:

Wij zijn Statenleden, gekozen door het Groninger volk. En dat ik hier mag staan namens die Groninger bevolking maakt me trots. Ik doe dit voor hen. Om voor hen de wereld wat mooier te maken.