Marieke Bootsma

5 februari 2018

SP in gesprek met bewoners Middelstum voor, tijdens en na versterking

Foto: SP Groningen

Afgelopen donderdagavond organiseerde de SP een bijeenkomst voor huurders uit Middelstum. Er zijn veel klachten over de versterking van woningen en '0 op de meter'-woningen. Huurders willen in gesprek met woningcorporaties, maar die trekken hun eigen plan.

15 september 2017

Gekort door windcompensatie? Meld u!

Een windmolen in je achtertuin, daarvoor compensatie krijgen; en even later te horen krijgen dat je gekort wordt op je uitkering of dat je meer belasting moet betalen omdat de Belastingdienst en het UWV de compensatie als inkomen zien. SP-Statenlid Marieke Bootsma-Kamp hoorde signalen over dit soort praktijken en heeft gedeputeerde Nienke Homan gevraagd dit te onderzoeken.

8 april 2017

Inwoners Loppersum & Onderdendam in gesprek met de SP

Sandra Beckerman, Tweede Kamerlid namens de SP, ging op zaterdag 8 april in gesprek met de inwoners van Loppersum en Onderdendam. Alle dorpsbewoners waren uitgenodigd om tijdens de bijeenkomsten hun ervaringen, problemen en ideeën rondom de gaswinning te delen. Marieke Bootsma, Provinciale Statenlid namens de SP, was eveneens bij beide bijeenkomsten aanwezig.

16 januari 2017

Sandra Beckerman staat Klaar om te Knokken

Samen met Sandra Beckerman lopen wij voorop in het gevecht tegen de Haagse vernielzucht en onverschilligheid. In Groningen maakten we al een vuist tegen het machtsmisbruik van de NAM. Dat willen we voor heel Nederland doen. Doe mee: www.sp.nl/klaaromteknokken

7 juli 2016

Samen spelen, eerlijk delen, anderen helpen

Lees hier de maidenspeech van ons nieuwe Statenlid, Marieke Bootsma:

Wij zijn Statenleden, gekozen door het Groninger volk. En dat ik hier mag staan namens die Groninger bevolking maakt me trots. Ik doe dit voor hen. Om voor hen de wereld wat mooier te maken.