28 juni 2016

Algemene Beschouwingen 2016: Helden

Lees hier de hele bijdrage van de SP-fractie voor algemene beschouwingen van 2016 in Provinciale Staten door fractievoorzitter Sandra Beckerman.

Deze algemene beschouwingen zijn opgedragen aan de helden van Groningen.

16 oktober 2013

'Waterschap moet schop onder de kont krijgen'

SP- Statenlid Jan Hein Mastenbroek is niet te spreken over de inspanning van Waterschap Noorderzijlvest om de Groningse dijken voldoende hoog te maken. Tweederde van de dijken voldoet nog niet. Dat moet snel veranderen, stelt de SP. Mastenbroek reageert op TV Noord.

4 november 2009

SP wil spoeddebat over Blauwestad

De SP fractie in Provinciale Staten wil een spoeddebat over de situatie in Blauwestad. De SP is het niet eens met de planning van het college om openbaarheid van het rapport Alders over de verkiezingen in het Oldambt heen te tillen. De kiezer in de nieuwe gemeente wordt hiermee buiten spel gezet.

19 november 2008

‘Corporaties moeten weer terug naar de mensen’

Verslag van woningbouwconferentie ‘wie bepaalt wie wat bouwt’

14 november 2008

SP tegen uitverkoop sociale huurwoningen

De oproep van de provincies Noord- en Zuid Holland, Gelderland en Groningen aan woningcorporaties om een groot gedeelte van hun voorraad huurwoningen te verkopen heeft desastreuze gevolgen voor starters op de woningmarkt en mensen met een laag inkomen. Dat stelt SP- fractievoorzitter Kees Swagerman . Met de opbrengst van deze grootschalige uitverkoop zou dan herstructurering van binnenstedelijke gebieden kunnen worden bekostigd. SP statenlid Swagerman: “Het is een vreselijk naïef plan. Het falende woningbouwbeleid heeft de afgelopen jaren gezorgd voor grote tekorten aan betaalbare huurwoningen, als dit wordt uitgevoerd zal de voorraad beschikbare huurwoningen nog verder afnemen”.

27 februari 2008

SP tegen sloop Ganzedijk

De provincie Groningen, gemeente Reiderland en woningcorporatie Acantus willen het dorp Ganzedijk volledig slopen. Alle woningen zouden moeten worden gesloopt en niet moeten worden herbouwd. Dit is de conclusie van een onderzoek uitgevoerd door KAW (Koöperatieve Architektenwerkplaats) in opdracht van de provincie, gemeente en Acantus. De SP is fel tegen de gepresenteerde plannen.