Lian Veenstra nieuwe fractievoorzitter SP

18 maart 2009

Lian Veenstra nieuwe fractievoorzitter SP

Lian Veenstra is de nieuwe fractievoorzitter van de SP in de Provinciale Staten van Groningen. Dit heeft de fractie vandaag bekend gemaakt in de Statenvergadering. Veenstra volgt voormalig fractievoorzitter Kees Swagerman op. De openvallende statenplek wordt ingevuld door Fred Krol.

Veenstra
Veenstra uit Zuidbroek is sinds de verkiezingen van 2007 vice-fractievoorzitter van de SP-statenfractie. Daarvoor was ze onder andere wethouder en raadslid in Menterwolde. ''Het is geen onlogisch gevolg dat ik na twee jaar vice-fractievoorzitter nu Kees mag opvolgen'' zegt Veenstra.''Met mijn ervaring en het vertrouwen van de fractie wil ik de uitdaging voor de komende jaren graag aangaan.''

Krol
Nieuw statenlid Krol is 47 en komt uit Ter Apel. Hij vult de plek op in de SP-fractie na het vertrek van Kees Swagerman. Kees Swagerman gaf aan zijn drukke baan en het statenwerk niet langer te kunnen combineren. Hij was zes jaar lid van Provinciale Staten van Groningen.