SP komt met een Groningse vuist

1 november 2010

SP komt met een Groningse vuist

De SP presenteert vandaag haar (concept-)verkiezingsprogramma onder de titel: ‘Nait soezen, maak een vuist. Nu!’. In het strijdlustige programma voor de Provinciale Statenverkiezingen van maart 2011 presenteert de SP een aanvalsplan tegen Haagse vernielzucht. Peilers van het programma zijn de leefbaarheid van- en een sterke economie in de hele provincie Groningen.

‘Wij maken duidelijke keuzes. Wij zeggen nee tegen de vervuilende kolencentrales in de Eemshaven en CO2-opslag in Groningse bodem maar ja tegen duurzame energie. Nee tegen afbraak van voorzieningen maar ja tegen leefbaarheid op het platteland. Nee tegen marktwerking in het OV maar ja tegen een goede busverbinding in de hele provincie’, stelt kandidaat lijsttrekker Lian Veenstra.

De SP trekt in het verkiezingsprogramma geld uit voor investeringen in het platteland. ‘Er dient de komende jaren fors geïnvesteerd te worden in de kleine kernen, in de regionale economie, in opleidingen, in voorzieningen en in huizen’, aldus Veenstra. ‘Daarnaast gaan wij voorop lopen in het verzet tegen de Haagse afbraak van rechts. Wij hebben de ideeën en de mensen voor een beter bestuur van Groningen’.

Het programma en de eerder gepresenteerde (concept-) kandidatenlijst worden aanstaande zaterdag (6 november) besproken door SP- leden uit de Provincie Groningen