SP in actie tegen uitkleding Delfzicht ziekenhuis

18 april 2011

SP in actie tegen uitkleding Delfzicht ziekenhuis

De SP komt in actie tegen het besluit om het ziekenhuis in Delfzijl verder te ontmantelen. De directie van de Ommelander Ziekenhuisgroep wil moeilijke operaties alleen nog maar in Winschoten laten uitvoeren. Personeel en patiënten zijn ongerust. De SP in Appingedam komt in actie.

‘We moeten voorkomen dat we een veredelde EHBO-post in Delfzijl overhouden, de SP wil graag de drie streekziekenhuizen in Groningen houden’, zegt Harry Rozema. Dit weekend gingen SP’ers deur aan deur met handtekeninglijsten. Nagenoeg iedereen tekende voor een ziekenhuis in Noord- Groningen. Mensen maken zich druk om de reistijd en de aanrijtijden van de ambulances. ‘Het is onverkoopbaar dat de intensive care uit Delfzijl verdwijnt’, aldus Rozema. Tweede Kamerlid Renske Leijten heeft inmiddels vragen gesteld aan de minister.

De SP werkgroep in Appingedam timmert aan de weg. Bij de provinciale verkiezingen werd de partij in stemmers tweede van de stad. Na de verkiezingen gaat de werkgroep door met lokale acties. De leden willen graag een zelfstandige SP afdelingen vormen.