Personeel Delfzicht met SP in actie

11 mei 2011

Personeel Delfzicht met SP in actie

Het personeel van het Delfzicht ziekenhuis in Delfzijl komt in actie tegen de uitkleding van het ziekenhuis. Op een een avond met het personeel bleek dat ze ongerust maar ook strijdlustig zijn. Ze sluiten zich aan bij de actie van de SP. Vrijdag zullen ze samen met de SP 3000 handtekeningen aanbieden aan de directie van het ziekenhuis.

personeelSP Kamerlid Henk van Gerven in gesprek met personeel Delfzicht

'Het personeel is terecht boos op de directie over het op het spel zetten van hun ziekenhuis, de betrokkenheid is groot', zegt Harry Rozema van de SP Appingedam. 'Met het verdwijnen van de intensive care, het versoberen van de spoedeisende hulp en het al eerder afstoten van o.a. de kinderafdeling lijkt niet meer over te blijven dan een veredelde EHBO-post, een hele kwalijke zaak', aldus Rozema.

Delfdicht

De SP roept personeel, betrokkenen en alle inwoners op aanwezig te zijn bij de acties van aanstaande vrijdag. De SP is vanaf 10 uur aanwezig bij de ingang van Delfzicht. Om 15.30 worden op een ludieke manier de handtekeningen aangeboden.