Aftrap dubbele campagne

23 april 2012

Aftrap dubbele campagne

Tijdens de SP-ontmoetingsdag in Smeerling werd het startsein gegeven voor twee grote campagnes van de SP in de provincie Groningen. Naast de nieuwe ledenwerfcampagne bleek het ook een mooie gelegenheid om de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen te starten. Ruim 130 SP’ers waren bij de aftrap aanwezig.

Partijgenoten uit de provincie konden elkaar ontmoeten tijdens de SP dag op het scouting terrein in Smeerling. Er was ruimte voor sport spel, lekker eten en een programma voor de kinderen. Natuurlijk ging het ook over politiek. Eerste Kamerlid Eric Smaling blikte vooruit op de verkiezingen. ‘Een perfecte timing van de SP Groningen, gisteren ging het kabinet ter ziele en nu staan we hier’. Smaling vertelde waar deze verkiezingen over gaan: ‘Gaan we nu voor een sociaal landsbestuur of een liberale, kiezen we voor Roemer of Rutte?’

De al geplande ledenwerfcampagne gaat uiteraard gewoon door. Zondag werden de eerst vijf nieuwe leden ingeschreven. Ook werd het nieuwe SP campagnemateriaal gepresenteerd. Gelukskoekjes met de tekst ‘Geluk begint met een ander kabinet’ en een speciale provinciekrant waarin prominente Groningers en mensen waar de SP mee strijd voor een beter Nederland aan het woord komen over de partij.

De SP gaat de komende weken op campagnetour door de hele provincie. Het doel is daarbij om nieuwe mensen bij de partij te betrekken en de grootste partij van Groningen te worden.