Kassenplan bij Oudeschip afgewezen

17 april 2013

Kassenplan bij Oudeschip afgewezen

Samen met omwonenden heeft de SP jarenlang actie gevoerd tegen de plannen voor kassen bij het dorp Oudeschip, ten zuiden van de Eemshaven. De partij is dan ook blij met het besluit van het provinciebestuur (16 april) om het bestemmingsplan hiervoor niet goed te keuren.

Corné''Dit is een succes maar zeker niet het eind van de strijd omdat provincie samen met gemeente Eemsmond gaat kijken of een nieuw bestemmingsplan kan worden opgesteld voor kassen in dit gebied’’, zegt Statenlid Corné Bezuijen. ‘’Wij blijven de ontwikkelingen volgen en voeren actie waar dat nodig is om dit onzalige plan van tafel te krijgen.’’

Bezuijen: ‘’Wij zijn tegen horizonvervuiling, licht en geluidsoverlast bij Oudeschip. Het is absurd dat goede pootaardappelgrond wordt opgeofferd voor kassen waar op dit moment geen vraag naar is. Bovendien is dreigende leegstand van het terrein reëel omdat tuinders helemaal geen belangstelling hebben voor dit gebied.’’