Ruimtelijke ordening

Gebiedsontwikkeling, woningbouwplannen, grondpolitiek, POP en bestemmingsplannen

30 augustus 2013

SP-middag over grondpolitiek

Op de grens van Fryslân, Groningen en Drenthe vond donderdagmiddag 29 augustus een middag over de grondpolitiek in die drie provincies plaats. Bestuurders, millieuorganisaties en deskundigen gingen met elkaar in gesprek. Tweede Kamerlid Eric Smaling presenteerde zijn boek “De Laatste Boer”, een verslag van een rondreis door Nederland met ruimtelijke ordening als rode draad.

19 augustus 2013

De laatste boer in Noord- Nederland

De SP- Statenfracties van Drenthe, Friesland en Groningen organiseren op donderdag 29 augustus een middag over de onstuitbare run op schaarse vierkante meters.

17 april 2013

Kassenplan bij Oudeschip afgewezen

Samen met omwonenden heeft de SP jarenlang actie gevoerd tegen de plannen voor kassen bij het dorp Oudeschip, ten zuiden van de Eemshaven. De partij is dan ook blij met het besluit van het provinciebestuur (16 april) om het bestemmingsplan hiervoor niet goed te keuren.

22 november 2012

Groningse grond en politiek

De SP heeft woensdag 21 november een dag over grondpolitiek in Groningen georganiseerd. Samen met Eerste Kamerlid Eric Smaling werden de Natte As bij Westerbroek en woningbouwproject Meerstad bezocht. De dag werd afgesloten met een discussie in het provinciehuis. Daarbij waren ook natuurbeheerders, landbouworganisatie LTO Noord de Natuur en Milieufederatie Groningen en Gedeputeerde aanwezig. Smaling schrijft een boek over de grondpolitiek in Nederland.

17 oktober 2012

SP steunt acties tegen kassen bij Oudeschip

De SP Eemsmond en de Statenfractie steunen de protestacties tegen de glastuinbouw boven de Middendijk bij Oudeschip. Aanstaande zaterdag is de partij aanwezig bij een bijeenkomst met inwoners en andere organisaties. Tijdens deze bijeenkomst worden actieplannen besproken en er wordt een begin gemaakt met de uitvoering ervan.