De laatste boer in Noord- Nederland

19 augustus 2013

De laatste boer in Noord- Nederland

De SP- Statenfracties van Drenthe, Friesland en Groningen organiseren op donderdag 29 augustus een middag over de onstuitbare run op schaarse vierkante meters.

Vijftig jaar na de Eerste Nota Ruimtelijke Ordening is Nederland totaal veranderd. Hoogleraar duurzame landbouw en Tweede Kamerlid Eric Smaling trok samen met Floris Meslier door het land om een nieuwe blik te werpen op de grondpolitiek. Hun bevindingen staan in het boek De Laatste Boer. Ook   bij hun bezoeken aan Noord- Nederland kwamen zij tot bijzondere inzichten. Reden voor de gezamenlijke Statenfracties van Drenthe, Friesland en Groningen om naar aanleiding van deze publicatie een middag te organiseren over dit thema met deskundige sprekers op een bijzondere locatie

Uiteraard is Eric Smaling aanwezig voor de presentatie van zijn boek. Martin Cnossen van stichting DBF geeft een presentatie over succesvolle projecten die leefbaarheid en economie van het platteland in Noord-Nederland stimuleren. Journalist Bertus ten Caat uit Hollandscheveld brengt de geschiedenis tot leven. De aanwezige politici, deskundigen en vertegenwoordigers van natuur- en landbouworganisaties krijgen tot slot van de bijeenkomst een rondleiding van historica Mieke Wesdorp om en nabij het drie-provinciën-punt drie in Bakkeveen.

Belangstellenden kunnen contact opnemen met Pim Siegers van de SP via (06) 38963417 of psiegers@sp.nl voor een uitnodiging.