Amsterdam laat Groningen niet zakken

10 januari 2014

Amsterdam laat Groningen niet zakken

Morgen start de 'Laat Groningen niet zakken'- campagne in Amsterdam. Gronigse en Amsterdamse SP'ers komen samen in actie.

‘Groningen beeft en krijgt klap op klap. Mensen zien hun werk verdwijnen, hun huis verzakken en een wegkijkende overheid. De SP is van mening dat deze regionale problemen nationale oplossingen en aandacht verdienen’, aldus Gronings SP- Statenlid Jan Hein Mastenbroek. Amsterdams SP-raadslid Remine Alberts sluit zich daar bij aan: ‘De roep om gas terug te nemen om de veiligheid van mensen te garanderen is een terechte. In Amsterdam hebben we ervaring met het wegzakken van huizen door ondoordacht overheidsbeleid bij de aanleg van de Noord-Zuidlijn. Wij steunen daarom deze actie.’

De SP voert zaterdag 11 januari actie op het Koningsplein van 11.30 tot 13.00. Mensen kunnen op de foto gaan om solidariteit te betuigen met Groningers. Deze foto’s worden eind januari aangeboden aan de Tweede Kamerleden.