Honderden handtekeningen voor spoedeisende hulp bij Delfzicht

22 april 2014

Honderden handtekeningen voor spoedeisende hulp bij Delfzicht

Dinsdag 22 april stond de SP samen met de Ouderenpartij bij het Delfzicht ziekenhuis in Delfzijl om handtekeningen op te halen voor het behoud van goede spoedeisende hulp. De bezoekers en werknemers van het ziekenhuis reageerden enthousiast en tekenden massaal.

Enige tijd geleden lekten er plannen uit van de zorgverzekeraars om grote delen van de spoedeisende hulp te sluiten in alle Groningse ziekenhuizen, op het UMCG na. De SP is direct een petitie gestart om dit plan tegen te gaan. Honderden bezoekers en werknemers van het ziekenhuis in Delfzijl ondersteunden deze boodschap en zetten hun handtekening onder de petitie.

SP-bestuurslid Popke Boerema:

"De spoedeisende hulp moet voor de leefbaarheid in de regio hier open blijven. Het is gewoon te gek voor worden wat men doet. Daarom proberen wij zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen tegen dit plan."

De SP voerde eerder deze maand ook al actie met de petitie bij het Lucas ziekenhuis in Winschoten. Inmiddels hebben duizenden mensen hun steun betuigd aan de oproep om zorgverzekeraars niet noodzakelijk zorg af te laten breken. De komende weken volgen nog meer acties, verspreid over de provincie.

De petitie is ook online in te vullen via: