6 juni: discussieavond met Henk van Gerven

30 mei 2014

6 juni: discussieavond met Henk van Gerven

Vrijdag 6 juni organiseert de SP samen met de Seniorenpartij Delfzijl een discussieavond over de toekomst van de ziekenhuiszorg in de provincie Groningen. Tweede Kamerlid Henk van Gerven komt hiervoor naar Partycentrum De Bolder in Delfzijl. De avond begint om 20:00. De zaal is vanaf 19:30 open.

De afgelopen maanden kwamen meerdere berichten naar buiten dat de ziekenhuiszorg in Groningen dreigt in te storten. In maart lekten plannen van zorgverzekeraars uit om grote delen van de spoedeisende hulp te sluiten.

Afgelopen week werd bekend dat het Delfzicht Ziekenhuis in Delfzijl geen spoedoperaties meer kon uitvoeren en meerder afdelingen noodgedwongen heeft moeten verplaatsen naar Winschoten.

“De ziekenhuiszorg in Groningen maakt enorme veranderingen door en de kwaliteit en beschikbaarheid van deze zorg voor staan onder druk.” aldus van Gerven. “Het is zeer kwalijk dat bij al deze problemen de bewoners van de provincie en de werknemers van ziekenhuizen niet gehoord worden en de verzekeraars het debat weigeren aan te gaan. De SP doet daarom een voorzet op het publieke debat met deze discussieavond.”

Het kamerlid van de SP gaat 6 juni in gesprek met werknemers en geïnteresseerden onder leiding van voormalig bijzonder hoogleraar zorgmanagement Sineke ten Horn. Van Gerven:

“De zorg is van ons allemaal en te belangrijk om aan de nukken van de markt over te laten.”