Algemene beschouwingen 2015: Leefbaarheid

29 juni 2015

Algemene beschouwingen 2015: Leefbaarheid

Lees hier de bijdrage rondom Leefbaarheid van de SP-fractie voor algemene beschouwingen van 2015 in Provinciale Staten door fractievoorzitter Sandra Beckerman.

De afgelopen jaren heeft de SP vaak gepleit voor een omvangrijk fonds leefbaarheid; een fonds waaruit plannen van inwoners en gemeenten voor het bevorderen van de leefbaarheid in dorpen en wijken worden betaald. Hiermee behouden we belangrijke voorzieningen zoals zorg en welzijn in de hele provincie. Het nieuwe college heeft 20 miljoen gereserveerd voor dit fonds. Wij zijn hier zeer blij mee.

In 2005 organiseerde de provincie Groningen een meld week jeugdzorg, Alle Groningers konden bellen om hun ervaringen met jeugdzorg te laten horen. De SP stelt voor om iets vergelijkbaars te gaan doen voor leefbaarheid. Een meld week waarbij alle Groningers kunnen laten weten hoe leefbaar ze Groningen vinden, welke voorzieningen ze onmisbaar vinden en welke ideeën ze hebben voor hun omgeving.