SP: provincie moet nog meer doen voor werk

24 juni 2015

SP: provincie moet nog meer doen voor werk

Groningen heeft na Flevoland de hoogste werkloosheid van Nederland. 25.000 Groningers zijn werkloos. Vooral veel laagopgeleide zijn werkloos. Ook kunnen nog veel teveel jongeren geen werk vinden. De SP is blij dat het nieuwe provinciestuur, waar zij deel vanuit maakt, eindelijk fors wil investeren in werkgelegenheid.

Zo komt er 75 miljoen beschikbaar in een fonds voor het MKB. Maar het kan volgens de SP nog beter.

SP-statenlid Jan Wolters:

“Veel bedrijven en instellingen krijgen lenigingen en subsidies van de provincies. Bij de aanvraag wordt wel gelet op het economische nut. Te vaak leiden door de provincie gesteunde projecten niet tot meer werkgelegenheid. Wij willen daarom dat in nieuwe aanvragen specifiek aandacht wordt besteed aan hoe indieners de steun van de provincie gaan gebruiken om meer banen te creëren.”

De SP hoopt met dit voorstel ene extra bijdrage kan worden geleverd aan het terugdringen van de werkloosheid.