SP wil Meldweek Leefbaarheid

24 juni 2015

SP wil Meldweek Leefbaarheid

De SP wil dat de provincie een Meldweek Leefbaarheid organiseert. Tijdens die week kunnen alle inwoners van de provincie Groningen hun mening geven over hoe leefbaar ze Groningen vinden, welke voorzieningen ze onmisbaar vinden en welke ideeën ze hebben voor hun omgeving.

Goede plannen kunnen vervolgens worden uitgevoerd uit het Fonds Leefbaarheid.

SP-fractievoorzitter Sandra Beckerman:

“Veel Groningers hebben goede ideeën voor het behouden en krijgen van bijvoorbeeld zorg, welzijn en ov in hun omgeving. De provincie luisterde in het verleden nog onvoldoende naar die ideeën. Dat moet veranderen.”

Met het aantreden van een nieuw provinciestuur waar de SP deel vanuit maakt gaat een lang gekoesterde wens van de SP in vervulling: ene groot fonds leefbaarheid.

Beckerman: “Er is nu 20 miljoen beschikbaar om Groningen leefbaar te houden dat geld moeten we samne met de inwoenrs slim investeren.”