Arriva moet klachten over veiligheid en drukte serieus nemen

1 oktober 2015

Arriva moet klachten over veiligheid en drukte serieus nemen

Uit onderzoek van de spoorwegvakbond VVMC blijkt dat zowel reizigers als personeel ontevreden zijn over de veiligheid en drukte in de regionale treinen en dat Arriva te weinig doet met de klachten. De SP in de provinciale staten van Groningen vindt dat Arriva deze klachten serieus moet nemen en vraagt daarom het provinciebestuur om opheldering.

“Het is verontrustend dat de overgrote meerderheid van het personeel vindt dat er te traag wordt gereageerd op klachten, of dat er soms helemaal niets mee wordt gedaan”, vindt Christiaan Serbanescu-Kele, statenlid voor de SP. Als reizigers of personeel klachten hebben, dient hier goed naar te worden geluisterd, vindt hij.

Volgens de SP is de Provincie nu aan zet. Serbanescu-Kele:

“Iedereen heeft recht op een veilig en prettig OV, ook als het geprivatiseerd is. Arriva heeft als vervoerder een publieke taak om daarvoor te zorgen. Wanneer zowel de reizigers als het personeel aangeven dat er problemen zijn met drukte en de veiligheid in de trein, dan moet Arriva hier serieus naar kijken. Doen ze dit niet, dan moet er gekeken worden of de Provincie maatregelen kan treffen.”