SP zegt vertrouwen in GS op

29 september 2010

SP zegt vertrouwen in GS op

De SP heeft vandaag een motie van wantrouwen ingediend tegen het College van Gedeputeerde Staten. Vanwege het constante falen in het Blauwestad dossier is het bestuur van de Provincie Groningen volgens de SP- fractie onhoudbaar geworden.

SwagermanHet snoeiharde rapport van de Noordelijke Rekenkamer toont aan dat diverse provinciebesturen er de afgelopen jaren er een puinhoop van hebben gemaakt in Blauwestad. 'Flinterdunne afspraken met en een slappe aanpak van projectontwikkelaars, informatie achterhouden voor volksvertegenwoordigers en doelbewust een veel te positief verhaal naar buiten brengen, dit college deed het allemaal', zegt SP Statenlid Kees Swagerman. 'In plaats van het boetekleed aan te trekken worden veel problemen gewoon ontkent', stelt Swagerman.

'De conclusie van de SP vandaag is duidelijk: 'GS heef zich niet volledig, geheel niet, verkeerd en volledig verkeerd bezig gehouden met de samenwerking in het project Blauwestad project'.