SP in Boerakker

31 januari 2011

SP in Boerakker

De SP provincietour ‘Groningen bruist’ was maandagavond in Boerakker. Daar gingen (kandidaat-)Statenleden deur aan deur . Bewoners kregen een SP- bruisbal voor een bruisende provincie.

Inwoners van Boerakker maken zich vooral druk om de plannen voor CO2 opslag in de bodem bij het dorp. De SP steunt de acties tegen deze plannen. ‘In Barendrecht liep het stuk op draagvlak, ook hier ontbreekt iedere steun bij bewoners, niet doen dus’, zegt SP lijsttrekker Lian Veenstra, die zelf aanwezig was in Boerakker. ‘Andere partijen hebben de deur op een kier gezet en vinden dat draagvlak te koop is, de SP gaat daar niet in mee’.

De komende weken trekt de SP tour de hele provincie door in het kader van de Provinciale Statenverkiezingen op 2 maart. SP’ers gaan ook nog buurten in Sebaldeburen, de andere plek die is aangewezen als mogelijke plek voor ondergrondse CO2 opslag.