Lian Veenstra: 'Twee redenen om morgen te gaan stemmen'

1 maart 2011

Lian Veenstra: 'Twee redenen om morgen te gaan stemmen'

Morgen, 2 maart, dé dag van de Provinciale Statenverkiezingen! Nog nooit eerder, volgens mij, zijn Provinciale Statenverkiezingen zo belangrijk en zo bekend bij de mensen geweest.

Kranten, televisie, radio, internet, alles heeft de afgelopen weken in het teken gestaan van deze verkiezingen. Dat is een teken aan de wand. Deze verkiezingen gaan ergens over.

U mag kiezen waar ze over gaan want u hebt twee redenen om morgen de tocht richting stembus te ondernemen.

1. U mag gaan stemmen voor de Provincie Groningen. U mag kiezen voor een bruisend Groningen (Stad én Ommeland) met werkgelegenheid, voorzieningen, openbaar vervoer, scholen en schone duurzame energie. Een Groningen zonder verdere afbraak van onze dorpen, zonder kolen en/of kerncentrales, zonder CO2-opslag, zonder verdere aantasting van ons milieu.

Als u dat wilt kunt u morgen SP stemmen!

2. Maar u mag ook gaan stemmen om een Groninger Vuist te maken tegen Haags afbraakbeleid. Een vuist tegen verdere afbraak van de zorg, het onderwijs, de cultuur. Een vuist tegen asociale maatregelen die alleen die mensen treft die de crisis niet veroorzaakt hebben. De mensen in de Sociale Werkvoorziening, de mensen met een Bijstandsuitkering (en hun kinderen!), zij gaan onder dit Kabinet de rekening fors betalen.

Als u kiest voor een sociaal Nederland, waar de sterkste schouders de zwaarste lasten horen te dragen, dan kunt u morgen ook SP stemmen!

Uw stem op de SP kan morgen dubbel tellen!
1. U kiest voor een Bruisend Groningen en gaat voor een socialer beleid dicht bij huis!
2. U kiest voor een sterke SP in de Eerste Kamer, die heel veel slechte voorstellen van dit meest rechtse kabinet ooit kan tegenhouden!

Ik hoop u morgen tegen te komen bij een stembus ergens in onze mooie provincie Groningen!

Met vriendelijke groet,
Lian Veenstra