Geen draagvlak voor windplan N33

19 juni 2014

Geen draagvlak voor windplan N33

Op initiatief van de SP-fractie is woensdag de stand van zaken rond het beoogde windpark N33 besproken. De gemeente Menterwolde en omwonenden pleiten al lange tijd voor een alternatieve variant, maar de gedeputeerde weigert hier naar te luisteren. De SP vindt deze opstelling onacceptabel.

De gemeente Menterwolde, stichting Tegenwind N33, Storm Meeden en Kisuma over de variant Eekerpolder geven aan dat de geplande windmolens te dicht op het dorp Meeden staan en dat de molens hierdoor overlast gaan veroorzaken. Ook gaven zij aan niet serieus genomen te worden en willen ze samen met de provincie tot een beter plan te komen. Statenlid Corné Bezuijen:

'Wij vinden het als SP meer dan de moeite waard om een nieuw alternatief zoekgebied in en ten noorden van de Eekerpolder/A7 te onderzoeken, voordat windparken worden aangewezen. Dit onderzoek is nodig om met Groningers in de hele provincie tot een goed en gedragen plan te komen. Dat draagvlak ontbreekt nu volledig. De gedeputeerde laat gemeenten en bevolking links liggen.'