Delfzicht ziekenhuis

8 maart 2007

Delfzicht ziekenhuis

En weer is er een kinderarts vertrokken!! De sterfhuisconstructie gaat gestaag verder. Maar, als de kinderafdeling sluit heeft dit consequenties voor het hele ziekenhuis. Wanneer laten wij onze stem in dit deel van Groningen nu eens horen?

5 jaar geleden is dit proces al in gang gezet, een kinderafdeling die optimaal functioneert, met gemotiveerde deskundige verpleegkundigen en kinderartsen. Toen was al bekend dat de kinderafdeling op termijn moest sluiten. Door de directie is dit steeds pertinent ontkend. Maar, al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel. Nu zijn we zover dat de afdeling nog met één kinderarts draait. Dit is natuurlijk een onhoudbare situatie, zo help je de afdeling snel om zeep!! de heer Pension verlaat het zinkend schip en Delfzijl e.o blijft met de brokken achter. Delfzicht ziekenhuis zal wel weerfinancieel gezond zijn, maar ten koste van wat en wie! Komen we nu in actie of niet!