2 februari: Bijeenkomst 'Red het Refaja' met Lilian Marijnissen

26 januari 2017

2 februari: Bijeenkomst 'Red het Refaja' met Lilian Marijnissen

Foto: SP

Volgende week donderdag organiseert de SP in het Theather Geert Tijs in Stadskanaal een grote actieavond voor het behoud van een volwaardig Refaja-ziekenhuis. SP-kamerlid Renske Leijten spreekt op de avond, die wordt gehouden naar aanleiding van de SP-petitie 'Red het Refaja, die inmiddels door meer dan 2200 mensen is gesteund.

Het bestuur van ziekenhuisgroep Treant, waartoe het Refaja behoort, overweegt sluiting van onder andere de verloskunde, een groot deel van de spoedeisende hulp en de intensive care.

"Het Refaja als volwaardig ziekenhuis is van vitaal belang voor de hele regio. Mensen moeten uit kunnen gaan van goede zorg, dichtbij.", aldus SP-statenlid Christiaan Serbanescu-Kele.

Met de avond wil de SP een startschot geven voor een brede beweging van Knoalsters voor behoud van hun ziekenhuis.

Krista Noor, afdelingsvoorzitters SP Stadskanaal: "We verwachten dat het druk gaat worden. Meer dan duizend mensen hebben al gevraagd om gebeld te worden om onderdeel te worden van de beweging."

De avond vindt plaats van 19:30 tot 21:00 (inloop 19:00). Locatie: Theater Geert Teis in Stadskanaal.