Historische uitslag in Groningen

19 maart 2015

Historische uitslag in Groningen

Foto: SP Groningen

De verkiezingen voor de Provinciale Staten in Groningen zijn uitgemond in een overweldigende en historische overwinning voor de SP. Zowel in Stad Groningen als in de hele Provincie zijn wij de grootste partij.

In veel gemeenten, vooral ook in die gemeenten waar wij meebesturen, hebben wij een geweldige overwinning gehaald. In Pekela hebben wij zelfs meer dan 25% van de stemmen gehaald.

De SP heeft het initiatief genomen voor de vorming van een nieuw college. Peter Verschuren, wethouder in Hoogezand-Sappemeer en oud wethouder uit de stad Groningen, gaat als informateur verkennende gesprekken met alle partijen voeren.

Sandra Beckerman, lijsttrekker voor de SP:

"De kiezer heeft een duidelijk signaal gegeven en wij willen daarom snel aan de slag. Wij hopen dat de gesprekken dinsdag afgerond zijn, zodat wij direct na de installatie van de nieuwe Staten de onderhandelingen kunnen beginnen."

De SP zet in op een sociaal college dat bondgenoot is van Groningen en afrekent met Haagse onverschilligheid.

Beckerman bedankt alle stemmers en activisten voor dit fantastische resultaat.